Happiness

Jaaroverzicht: mijn 2016

Het is de laatste maanden rustiger op mijn blog. Ik begon deze blog vier jaar geleden omdat ik iets leuks wilde doen na mijn werk. Gewoon, voor mezelf. Als snel haalde ik er veel voldoening uit dat de artikelen steeds beter gelezen werden en ik meer reacties kreeg op mijn artikelen. Ik schreef, fotografeerde, ontmoette leuke mensen via mijn blog, werd uitgenodigd voor leuke events en tripjes en bleef genieten van het bloggen en alles er omheen.

Voor mij is bloggen een hobby, en dus staat het plezier voorop. Ik moet het dus vooral leuk blijven vinden! En als ik het gevoel krijg dat ik moet, is dat plezier weg. Dus, ik schrijf alleen als ik er zin in heb. Niet omdat ik weet dat de bezoekersaantallen teruglopen als ik een tijdje geen artikelen plaats. En omdat ik de laatste maanden erg druk ben geweest met o.a. mijn werk en mezelf had ik niet altijd zin. Ik maakte van alles mee het afgelopen jaar, en het leek me wel leuk om een jaaroverzicht te maken. Zo weten jullie toch een beetje wat ik de laatste tijd allemaal uitspookte!

Reizen

Ik maakte dit jaar minder tripjes dan vorig jaar. Ik heb zelfs een paar reisjes af moeten zeggen omdat ik het allemaal te druk vond en even wat meer tijd thuis, met Jan en met mezelf wilde doorbrengen. Maar dan nog is er genoeg leuks om over te vertellen.

Stedentripjes Leuven, Barcelona, Berlijn en Dundee

Ik ging een weekendje naar Leuven met vriendin Laurien en voelde me weer even student. Heerlijk was het! Een paar maanden later ging ik nog eens terug naar deze fijne stad, maar dan met mijn jaarclub. We verbleven beidekeren in het Cube Hostel. De eerste keer voor een samenwerking voor mijn blog, de tweede keer gewoon omdat het de eerste keer zo goed beviel. En weer gingen we lekker stappen en voelden ons weer even tien jaar jonger. Dat mag best eens toch?

Ook beleefde ik samen met blogmaatje Henriëtte heerlijke winterse avonturen in het Duitse Thüringen. Daarover komen binnenkort nog wat blogs online, maar de eerste over een tocht die we maakten met husky’s kun je hier lezenhusky's in ThüringenNa een heftig begin van het jaar gingen Jan en ik samen een paar dagen naar Barcelona waar we o.a. genoten van lekker eten en een heerlijk hotel maar ook de nodige sights bekeken. Ook brachten Jan en ik samen een heerlijk weekend door in Berlijn. Het was mijn derde keer in deze stad, Jan was er nog nooit eerder. Maar het beviel zo goed dat we hier zeker nog vaker samen heen zullen gaan! We sliepen in het fantastische 25Hours Bikini Hotel. Echt, ga hierheen. De styling, het ontbijt, het uitzicht, de cocktails… Perfect gewoon!

Er stond ook weer een tripje aan mijn geliefde Schotland op het programma. Wat hou ik toch van dit fantastische land met z’n lieve gastvrije mensen, rijke cultuur en heerlijk eten. Ik bezocht Dundee en dat was verrassend op alle gebieden. Ik schreef er meerdere blogs over. Eentje over de hotspots van Dundee, en een over de diversiteit aan cultuur, natuur en design.

Voor de zomervakantie stond voor het derde jaar op rij Toscane op het programma. I love it! We gingen met vrienden en hadden met z’n vieren een heerlijke tijd, ondanks wat fileleed op zowel de heen- als terugweg. We maakten tussenstops in Innsbrück en München en bezochten een wijnhuis. Ook al zulke fijne plekken! Het was een heerlijke zomer, zoals ik al schreef in deze blog over waarom de zomer van 2016 mijn lievelings is.

Leuke dingen

Niet alleen reizen geeft me veel voldoening, ik hou ook enorm van het doen van (kleine en grote) leuke dingen. Dat kun je ook regelmatig in mijn happy lists hier op de blog voorbij zien komen. Ik maakte een wandeltocht met een ezel, en dat was misschien wel het verrassendste leuke ding van 2016. Aanrader! Ook één van de hoogtepunten van dit jaar was Lowlands. Samen met een supergezellige squad hadden we een fantastisch weekend, en ik kan nu al niet wachten op de volgende editie!

Ook bijzonder leuk: Jan en ik kochten samen ons eerste huis waar we nu sinds eind september samen wonen. Ik moest even wennen aan de buurt en alle ruimte maar voel me inmiddels heerlijk thuis en heb erg veel zin om nog jaren op deze fijne plek te blijven wonen.

Verder wandelde ik weer een etappe van het Pieterpad met mijn buurvrouwen en ging ik naar het oktoberfest op Jans werk (hij werkt in een Duits restaurant) en mocht dus mijn dirndl weer aan. Altijd leuk! Ik deed mee aan de rubberbootmissie door de Utrechtse grachten, ging naar heel wat foodfestivals en hing avonden buiten op de stoep met lieve vrienden en vriendinnen.

Ik at ontelbaar vaak bij mijn favoriete pastarestaurant Spaghetteria in mijn oude buurt en lakte mijn nagels nog ontelbaarder vaak in heel verschillende kleuren (daar word ik enorm blij van!). Ik had dit jaar twee huwelijken: eentje in de zomer van mijn vriendin Mel, en een eentje op de valreep, op 30 december, van mijn zwager en inmiddels schoonzus. I looove weddings, en het waren allebei fantastisch mooie dagen!

Aan lezen kwam ik dit jaar minder toe. Voor mijn verjaardag kreeg van de beste vrienden van mijn ouders het boek 1q84 van Murakami, en dat vond ik helemaal fantastisch. Ik heb nu als missie dat iedereen dit boek leest. #ambassadeur Dus, als je binnenkort jarig bent en je tot mijn vrienden ‘mag’ rekenen weet je al wat je cadeautje wordt! Wel ontdekte ik luisterboeken, en nu luister ik iedere avond voor ik ga slapen op mijn iPod naar Harry Potter. Love it!

Halverwege dit jaar kreeg ik een nieuwe functie, ik ben nu accountmanager en dat bevalt erg goed. Ik ben constant druk en onderweg, en dat geeft me de afwisseling die ik leuk vind en ook nodig heb. Ik schreef daar ook nog deze blog over.

Sporten enzo

Dit jaar pakte ik het sporten weer op. Ik begon met de hardloopapp van Evy en dat ging lekker. Ik ging naar Runnersworld en liet me nieuwe, meer profi, hardloopschoenen aanmeten. Helaas heb ik sinds een tijdje enorm pijn aan mijn schenen, en omdat dat nogal heftig kan zijn heb ik even een hardloopbreak genomen. Erg jammer, want ik was net aan het einde met Evy en had zin om nog beter en verder te gaan lopen.

Daarna ging ik er ook nog bij bootcampen, maar inmiddels sport ik vooral thuis voor de tv met behulp van YouTube 🙂 Dat buiten sporten met dit weer is toch niet alles. Ook ging ik dit jaar (in mijn eentje!) op een yogaweekend. Yoga is niet echt sporten natuurlijk, maar wèl goed voor je lichaam. Ik vond het heerlijk en wil dit weer vaker gaan doen! Ik heb nu kerstvakantie en ben eens aan het kijken wat ik van bikram yoga vind. Dit is yoga in een warme ruimte van 40 graden. Ik heb er tot nu toe twee lessen opzitten en vind het heerlijk!

Ik viel afgelopen jaar tien kilo af. Niet alleen door sporten, maar ook door stress, en minder en gezonder eten. De redenen zijn misschien niet allemaal even leuk, maar de slanke Sheel bevalt me wel, dus die neem ik mee naar 2017!

Muziek

Van Spotify kreeg ik een jaaroverzicht met mijn meest gespeelde liedjes en bands, en no surprises there. Mijn lijst stond eigenlijk vol met dezelfde muziek die ik al jaren luister (Arctic Monkeys!). Ik ben nogal eenkennig op muziekgebied, wat misschien raar is voor iemand die zoals ik zoveel naar muziek luistert. Toch verbreedde ik mijn horizon weer een klein beetje het afgelopen jaar. Ik ging naar concerten van Bastille, Tom Odell en the Slow Show en ook op Lowlands leerde ik wat nieuwe artiesten en muziek kennen. Ik luisterde veeeel naar Tame Impala. Hun album Currents is al uit 2015 maar ontdekte ik pas afgelopen jaar, dus mag niet ontbreken in mijn lijstje!

Mijn favoriete ontdekking van 2016 is Bazart. In 2017 ga ik meer van deze Belgische band zien, want van Laurien kreeg ik kaartjes voor hun concert in april in Paradiso!

En verder…

Was 2016 ook een jaar waarin ik (te) veel deed en veel wilde. Ik deed een training Doeltreffend zelfmanagement waar ik het nodige over mezelf te weten kwam. Ik word door mijn vriendinnen wel eens rupsje nooitgenoeg genoemd. Ik wil altijd alles, maar moet af en toe eens de tijd nemen om te denken over wat ik al heb, en wat ik nou echt wil. Ik hoef niet alles. Dat ik dit nu op schrijf is al heel wat, maar nu nog ernaar gaan leven.

2017 staat voor mij in het teken van mezelf verder ontwikkelen op persoonlijk vlak. Van rups naar vlinder. En dan bedoel ik niet dat ik bepaalde doelen moet behalen dit jaar, maar vooral dat ik gewoon weer beste vriendinnen met mezelf wil worden. Daar heb ik zin in.

En daarnaast ga ik gewoon weer heel veel genieten van het leven, reisjes, mijn vrienden en alle mooie dingen van het leven. En dat gun ik jullie ook. Een heel mooi 2017 gewenst! LogoHeader-witGROOT

Categorieën:Happiness, Reizen

Getagd als:

12 antwoorden »

1. Wat een mooi persoonlijk jaaroverzicht. Het voornemen om je eigen beste vriendin te zijn vind ik een goede, die ga ik onthouden. Wat ook hier een rupsje nooit genoeg die zoveel leuk vindt…

2. Die foto van jou en die hond is zo onwijs schattig! Het is inderdaad goed om af en toe een stapje terug te zetten en van de rust te genieten. Wanneer iets als moeten voelt gaat het je tegenstaan en dat werkt op de lange termijn niet. Mooi gezegd trouwens, om je eigen beste vriendin te zijn. 😉 Happy 2017!

3. Een roerig jaar had je. Leuk om het zo even met ons door te nemen. Die tocht met de husky’s klinkt te gek. Echt iets op mijn wishlist. Ik wens je een fijn nieuwjaar lady. Maak er wat moois van!!

4. Het moment is eigenlijk voorbij maar ik heb sowieso lak aan de gevestigde orde en regeltjes, dus wens ik jou gewoon nu, op 10 januari, een heel fijn 2017! Ik heb een beetje eenzelfde gevoel met dingen MOETEN en willen. Soms moet je tijd en je focus even in andere zaken steken, dan in je blog. En dat is logisch.
    Hoe dan ook, hoop ik wel dat je aankomend jaar af en toe van je laat horen met een leuk artikel – ik lees ze altijd graag! 2016 zag er prima uit, met prachtige reisjes en leuke gebeurtenissen, ik hoop voor je dat 2017 die persoonlijke ontwikkeling brengt die je voor je ziet!